Ο μεταβολισμός, ανάλογα την ηλικία σας

Στην εφηβεία: Ο μεταβολισμός ανεβαίνει. Είναι η περίοδος που αυξάνεται αφού είναι και η φάση που τα κορίτσια αναπτύσσονται.

Στα 20: Αρχίζει να μειώνεται. Ακόμα και από αυτή την νεαρή ηλικία υπάρχει μια φυσιολογική μείωση 1% με 2% και αυτό συμβαίνει λόγω της μείωσης της μυϊκής μάζας, κάτι που αντιστρέφεται εάν προστεθεί μια προπόνηση ενδυνάμωσης στο πρόγραμμα του κοριτσιού.

Στην εγκυμοσύνη: Ο μεταβολισμός αυξάνεται. Απαιτούνται περίπου 80.000 θερμίδες για να υποστηρίξετε το μωρό σας καθόλη την διάρκεια της εγκυμοσύνης. Αυτό αναλογεί σε έξτρα 300 θερμίδες ημερησίως εάν το βάρος της γυναίκας ήταν ήδη υγιές πριν την εγκυμοσύνη.

Στη φάση της λοχείας: Ο μεταβολισμός ανεβαίνει κι άλλο! Εάν η γυναίκα θηλάζει το σώμα ξοδεύει 500 θερμίδες ώστε να παράγει γάλα. Μόλις το μωρό ξεκινήσει στερεά τροφή τότε ο μεταβολισμός επανέρχεται στα επίπεδα που ήταν πριν την εγκυμοσύνη και πρέπει να ξαναρχίσει να τρώει και πάλι για ένα άτομο για να διατηρήσει το βάρος της.

Στα 40-50: Ο μεταβολισμός κάνει βουτιά. Τα κύτταρα δεν ανανεώνονται το ίδιο γρήγορα και υπάρχει σημαντική μείωση στην μυϊκή μάζα η οποία μειώνει τις θερμιδικές ανάγκες. Εάν λοιπόν στα 20 τρέχατε π.χ. 5 χιλιόμετρα, στα 40 πρέπει να το αυξήσετε στα 7 για να διατηρηθείτε χωρίς να χρειάζεστε να μειώσετε την διατροφή σας.

Στην εμμηνόπαυση. Ο μεταβολισμός πέφτει κι άλλο. Μιλάμε για ακόμα 1% με 2% πτώση στο ποσοστό του μεταβολισμού όταν δεν γυμνάζεστε. Αυτό και το γεγονός πως κάποιες γυναίκες σταματούν να είναι τα ίδιο δραστήριες με πριν οδηγούν στην αύξηση του βάρους.

Τώρα που γνωρίζετε, κρατήστε τον μεταβολισμό σας σε άριστη φόρμα και μαζί και την σιλουέτα σας σε κάθε ηλικία!