Αντιοξειδωτικές τροφές και τα οφέλη τους

Οι αντιοξειδωτικές ουσίες είναι απαραίτητες στη καθημερινή μας διατροφή αφού καταπολεμούν αλλά και περιορίζουν την οξείδωση που μπορεί να προκαλέσει στον οργανισμό διάφορα προβλήματα υγείας. Επιστήμονες από το πανεπιστήμιο της Βοστώνης έχουν καθορίσει για κάθε τρόφιμο μια ποσότητα μονάδων (μονάδα Orac) για να μετρήσουν την αντιοξειδωτική ικανότητα του. Οι ειδικοί υποστηρίζουν ότι κάθε άνθρωπος θα πρέπει να λαμβάνει καθημερινά από 3.300 έως 4.500 μονάδες Orac για να δημιουργήσει μια ασπίδα από τις οξειδώσεις.

Τι κάνουν τα αντιοξειδωτικά

Τα αντιοξειδωτικά είναι ουσίες που καταπολεμούν τις ελεύθερες ρίζες οι οποίες είναι υπεύθυνες για την πρόωρη γήρανση. Περιορίζουν τη διάσπαση του κολλαγόνου και κρατούν το δέρμα ελαστικό. Τα αντιοξειδωτικά ακόμη προσφέρον στον οργανισμό: αντικαρκινική δράση, βελτιώνουν τη διάθεση και τις πνευματικές ικανότητες, βοηθούν σε φλεγμονές και οιδήματα, δρουν προστατευτικά για τις αρθρώσεις και τα οστά, και τέλος εχουν αντιαλλεργική δράση.

1. Αχλάδι (1): 222 μονάδες Orac

2. Μπανάνα (1): 223 μονάδες Orac

3. Ροδάκινο (1): 248 μονάδες Orac

4. Μήλο (1): 301 μονάδες Orac

5. Μελιτζάνα (1): 326 μονάδες Orac

6. Κρεμμύδι (1): 360 μονάδες Orac

7. Βρασμένο κουνουπίδι (1 φλιτζάνι): 400 μονάδες Orac

8. Βρασμένα φασόλια (1 φλιτζάνι): 404 μονάδες Orac

9. Ακτινίδιο (1): 458 μονάδες Orac

10. Πιπεριά (1): 529 μονάδες Orac

11. Αβοκάντο (1): 571 μονάδες Orac

12. Ψητή πατάτα (1): 575 μονάδες Orac

13. Δαμάσκηνα (1): 626 μονάδες Orac

14. Χυμός από φυσικό γκρέιπφρουτ (1 ποτήρι): 1274 μονάδες Orac

15. Βατόμουρα (1 φλιτζάνι): 1466 μονάδες Orac

16. Παντζάρια βρασμένα ( 1 φλιτζάνι): 1782 μονάδες Orac

17. Βρασμένο σπανάκι (1 φλιτζάνι): 2042 μονάδες Orac

18. Πράσινο λάχανο βρασμένο (1 φλιτζάνι): 2048 μονάδες Orac

19. Μύρτιλλα(1 φλιτζάνι): 3480 μονάδες Orac

20. Μαύρο σταφύλι, σπιτικός χυμός ( 1 ποτήρι): 5216 μονάδες Orac